tiistai 7. joulukuuta 2021

AVOIN KIRJE AKSELERATIONISTEILTA

Perjantain 3.12.2021 mediasirkuksen jäljiltä akselerationismi on noussut yleiseksi puheenaiheeksi. Vajaassa vuorokaudessa toimittajat, tutkijat ja somettajat ovat yrittäneet hahmottaa puutteellisella ymmärryksellään aihetta, joka on heidän käsityskykynsä tavoittamattomissa. Tämän seurauksena akselerationismista on nyt liikkeellä väärää tietoa, joka on syytä oikaista julkisesti.

Kirjoitimme Partisaani-sivustolla 30.7.2020: "Akselerationismi on tapahtumien kulun kiihdyttämistä, ja sitä voidaan hyödyntää tavoiteltaessa poliittista valtaa yhteiskunnassa. Sen avulla yhteiskunta voidaan suistaa kuilun partaalle, jopa romahdukseen asti (...) Radikaaleja tekoja tekevät ihmiset, puhummepa sitten sanojen tai tekojen radikaaliudesta, uhraavat tavallaan itsensä tässä prosessissa, sillä he eivät voi olla niitä, jotka romahduksen jälkeen nousevat valtaan. Tämä johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että levottomuuksien jälkeen ihmiset kaipaavat rauhaa ja stabiiliutta. Tapahtumien kulkua kiihdyttävät toimijat ovat aikamme muutosvoimia, jotka toimivat ilman oman edun tai kunnian tavoittelua."

Ensinnäkin akselerationismia on lehtiotsikoissa nimitetty aatteeksi ja ideologiaksi. Tämä ei pidä paikkaansa, vaan kyse on teoriasta ja strategiasta: tapahtumien kulkuun liittyvistä oletuksista ja toimintatavoista, joilla nämä tapahtumat saatetaan liikkeeseen. Aatteet ja ideologiat teorian ja strategian taustalla saattavat olla moninaisia, eivätkä aina ole lainkaan poliittisia. Toinen väärinkäsitys onkin akselerationismin yhdistäminen kansallissosialismiin, ja väite siitä, että tavoitteenamme on kansallissosialistisen yhteiskunnan toteuttaminen. Todellisuudessa tavoittelemme yhteiskuntaa, joka on toisaalta paljon kansallissosialismia vanhempi, toisaalta sellainen, jota ei ole vielä koskaan nähty. Kansallissosialismi oli vain yksi ilmentymä antiegalitaristisesta ja antiliberaalista yhteiskunnasta, jossa valtion keskeisenä tehtävänä on ihmisen evoluutio: jalostuminen yhä paremmaksi niin henkisellä kuin fyysisellä tasolla. Tämän evoluution nyky-yhteiskunta on sivuuttanut tukiessaan sekä geneettiselle perimälle haitallisten ihmisten lisääntymistä että kansalaisten mielenkiinnon suuntaamista pelkästään kuluttamisen, viihteen ja erilaisten pinnallisten kokemusten tavoitteluun.

Kolmas väärinymmärrys liittyy akselerationismin näkemiseen terroristisena. Yhteiskunnallisen tilanteen ajaminen kuilun partaalle voi kuitenkin tapahtua monilla tavoilla, eikä sen tarvitse liittyä mitenkään aseisiin tai pommeihin. Merkittävin kohteemme ei olekaan kenenkään tietyn ihmisen tai instituution fyysinen turvallisuus, vaan ihmisten kognitiivinen tietoisuus. Keinot kärjistää jännitteitä eivät myöskään välttämättä tapahdu vain meidän omaa ajattelutapaamme edistämällä, vaan korostamalla jopa meille täysin vastakkaisia asioita. Ns. woke-kulttuuri on tästä hyvä esimerkki: mitä enemmän vastustajamme koittavat toimia meitä vastaan, sitä enemmän he toimivat meidän puolestamme. Sama koskee tietenkin myös näyttäviä poliisioperaatioita, tiedotustilaisuuksia ja lehtiartikkeleita, joissa edesottamuksiamme kauhistellaan, vaikka emme ole edes tehneet mitään. Kaikki tämä palvelee sitä psykologista vaikuttamista, jota tavoittelemme. Kuten huomaatte, kaikki meitä vastaan toimiminen ainoastaan lisää tavoitteidemme toteutumista ja mielenkiintoa meitä kohtaan, joten todellisuudessa meitä vastaan ei voi varsinaisesti toimia lainkaan.

Ymmärtääkseen akselerationismia tulee ymmärtää xenitean, apolitean ja autarkian käsitteitä, joista Julius Evola on kirjoittanut. Xenitea tarkoittaa sitä, että me olemme tämän maailman todellisia muukalaisia, kotimaastamme karkotettuja ja sinne kaipaavia pakolaisia. Tämä kotimaa on kaukana ajassa - menneessä ja tulevassa - sijaitseva yhteiskuntamalli, joka on täysin vieras nyky-yhteiskunnalle. Koska se on niin vieras, meillä ei ole mitään syytä yrittää muuttaa yhteiskuntaa paremmaksi poliittisen toiminnan keinoilla, sillä koemme tämän mahdottomaksi. Tästä syystä pidättäytymme olemasta osa kreikan kielen "polista" jossa yhteiskunnallisista asioista keskustellaan ja pyritään vaikuttamaan. Täydellinen irtisanoutuminen henkisesti nyky-yhteiskunnasta edellyttää kuitenkin autarkiaa, itseriittoisuutta ja riippumattomuutta toisten luomista arvorakenteista. Tästä syntyy valmius toimia tavoilla, jotka ovat tavallisten ihmisten näkökulmasta katsottuna käsittämättömiä tai jopa kammottavia. Kuten kirjassa "21 Polkua" sanotaan, aikamme tarvitsee pahoja miehiä, jotka toimivat hyvässä tarkoituksessa. Tällaiset miehet antavat kehonsa erityisen "hengen" käyttöön: hengen, joka ei ole osa tätä aikaa.

Toinen tapa hahmottaa akselerationismia onkin Savitri Devin käsite ihmisistä aikaa vastaan. Hänen mukaansa on olemassa kolmenlaisia ihmisiä: aikansa rappioon samaistuvia "ihmisiä ajassa", rappiosta vapautumaan pyrkiviä "ihmisiä ajan yläpuolella", sekä rappiota vastaan taistelevia "ihmisiä aikaa vastaan". Koska tunnistamme, että emme ole osa nykyaikaa, on itse aika vihollisemme. Mutta sen sijaan, että hakkaisimme päätämme seinään yrittäessämme vaikuttaa kieroutuneen poliittisen järjestelmän kautta ja sen pelisäännöillä, olemme päättäneet kiihdyttää ajan juoksua. Toisin kuin julkisuudessa on esitetty, tämä ajatus ei tule ainoastaan James Masonilta, vaan jo Nietzsche kirjoitti vuonna 1883: "sitä, mikä on kaatumassa, tulee työntää". Tämä on luonnon ja evoluution laki, ja on myös armollisempaa meille kaikille: mitä nopeammin pääsemme kuilun tuolle puolen, sitä vähemmän ihmiset joutuvat kärsimään aikamme kiirastulessa. Vaikka vaikutamme pahoilta, tavoitteemme ovat siten hyviä ja palvelevat lopulta kaikkia, jopa niitä, jotka pitävät meitä vihollisinaan ja yhteiskunnan vihollisina.

Emme odota, että suuri yleisö ymmärtäisi lainkaan sitä, mitä edellä kerroimme, sillä ajassaan elävät ihmiset kaipaavat lähinnä perustarpeidensa tyydytystä ja merkityksettömiä huveja. Moraalisääntöjen sitomina he ovat pakotettuja toimimaan osana järjestelmää, joka samalla tuhoaa heitä sukupolvi sukupolvelta. Näistä moraalisäännöistä vapaana me pystymme toimimaan tavoilla, joilla on potentiaalia viedä vanha aikakausi päätökseen uuden mahdollistamiseksi. Monet poliittisesti vielä toimivat kansallismieliset tulevat ajan myötä huomaamaan päämääriensä saavuttamisen mahdottomuuden ja liittymään meihin. Toimimme nimettöminä, vailla henkilökohtaisen kunnian ja vallan tavoitteita, emmekä rajoita itseämme toisten keksimillä pelisäännöillä. Kuka tahansa voi liittyä meihin liittymättä mihinkään järjestöön, ja kuka tahansa voi, mikäli hänen tahtonsa on tarpeeksi luja, toimia todellisena muutosvoimana saavuttaaksemme tulevaisuudessa sen ajan, jota emme itse koskaan tule näkemään.






2 kommenttia:

  1. Selkeä kirjoitus ja määrittelee hyvin teidän ohjelman.

    Mutta miten todennäköistä on, että tuollainen ohjelma oikeasti johtaisi hyvään lopputulokseen.

    Ongelmahan on hiukan sama kuin linkolalaisuudessa. Jos ihmisellä on Linkolan prioriteetit, pitääkö hänen kannattaa Linkolan ohjelmaa. Onko luonnon etu hänen ohjelmallaan realistisesti saavutettavissa vai ei.

    VastaaPoista

MAINOS: Korso Easter Fest - RAC-konsertti 31.3.2024: Mistreat, Vapaudenristi, Pagan Skull, Fatherland

  Kaikille avoin Vantaan Korson nelipäiväinen pääsiäisfestivaali huipentuu sunnuntain RAC-konserttiin.